Laatste nieuws

  •  

    Techniek hoofd en kin

    Techniek hoofd en kin Professionele kennis doe je op door ervaringen of te leren door het volgen van cursussen, trainingen of het lezen van boeken. Het is uiteraard jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je voldoende kennis in huis hebt om je werk goed te doen. Vanuit jouw professie blijf..
  •  

    Druk op de schouder

    ‘Druk op de schouder 1’ techniek Professionele kennis doe je op door ervaringen of te leren door het volgen van cursussen, trainingen of het lezen van boeken. Het is uiteraard jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je voldoende kennis in huis hebt om je werk goed te doen. Vanuit jouw..
  •  

    Techniek Druk op de Schouder knie

    Techniek ‘druk op de schouder 2’ Professionele kennis doe je op door ervaringen of te leren door het volgen van cursussen, trainingen of het lezen van boeken. Het is uiteraard jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je voldoende kennis in huis hebt om je werk goed te doen. Vanuit jouw..
  •  

    Fixatie en afronding

    Fixatie en afronding Professionele kennis doe je op door ervaringen of te leren door het volgen van cursussen, trainingen of het lezen van boeken. Het is uiteraard jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je voldoende kennis in huis hebt om je werk goed te doen. Vanuit jouw professie blijf je..
  •  

    De beenklem

    De beenklem Professionele kennis doe je op door ervaringen of te leren door het volgen van cursussen, trainingen of het lezen van boeken. Het is uiteraard jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je voldoende kennis in huis hebt om je werk goed te doen. Vanuit jouw professie blijf je je..
  •  

    Wat zijn de oorzaken van agressie?

    Wat zijn de oorzaken van agressie? Je hebt verschillende soorten categorieën wat agressie veroorzaakt. Instrumentele agressie Instrumentele agressie is agressie die gebruikt wordt als instrument om iets voor elkaar te krijgen. Kinderen zijn hier heel goed in. Wanneer kinderen iets willen hebben beginnen ze extra te drammen, schreeuwen of schelden en hopen daarmee..
  •  

    Wat kan je doen tegen agressie?

    Wat kan je doen tegen agressie? Controle brengen over jouw emoties betekent eigenlijk controle hebben over je lichaam. Daarbij is het belangrijk dat je controle krijgt over je ademhaling. Op het moment dat ik mij in situaties begeef die voor mij beangstigend zijn, beginnen mijn handen te trillen en mijn primaire..
  •  

    Wat is verbale agressie?

    Wat is verbale agressie? Verbaal geeft aan dat je woorden uitspreekt. Alles wat je zegt, is verbaal. Elk woord dat je uitspreekt, elk woord dat je tegen een ander zegt, is verbale communicatie. Bij verbale agressie worden andere woorden gebruikt en spreek je de woorden ook harder en op een andere..
  •  

    Waarom is communicatie belangrijk?

    Waarom is communicatie belangrijk? Attitude heeft te maken met communicatie en presentatie. Jezelf presenteren heeft ook te maken met communicatie. Alles wat je doet, wat je zegt, wat je niet zegt en niet doet is een manier van communiceren. Communiceren is een boodschap overbrengen van A naar B. A is de..
  •  

    Wat is agressie?

    Wat is agressie? Agressie is voor iedereen anders. Wanneer je 100 mensen vraagt hoe zij agressie definiëren, zullen ze allemaal een andere definitie geven. Agressie is een beleving van angst, onmacht en frustratie. Agressie komt vanuit emotie en eerdere ervaringen. In het woordenboek wordt agressief gedrag omschreven als dat je gewelddadig en..
  •  

    Wat is frustratie agressie?

    Wat is frustratie agressie? Onmacht is één van de oorzaken van agressie. Vanuit onmacht kan het zijn dat iemand gefrustreerd raakt en daar komt weer stress uit voort. Vanuit stress kan iemand agressief reageren. Onmacht komt onder andere omdat je niet meer weet wat je moet doen. Bijvoorbeeld wanneer je niet weet..
  •  

    Wat is non-verbale communicatie?

    Wat is non-verbale communicatie? Non-verbale communicatie is de communicatie waarbij geen woorden worden gebruikt. Dat is de communicatie met je lichaam en niet met je mond. Met je lichaam kan je op veel verschillende manieren een boodschap overbrengen. Dat kan door de mimiek in je gezicht, maar ook door gebaren te..
  • Henk Zwiers

    Emile is een betrokken, open mens en collega. Hij is integer en en heeft een groot empathisch vermogen. Maar wat mij persoonlijk vooral opviel en aantrok was: Emile kan echt luisteren! Wat wil de ander aan mij overbrengen.

    Lees meer

  • Allard Holthuis

    De vijfdaagse cursus Controle Fysieke Beheersing gevolgd bij Emile en Astrid. Bij de start leken mij deze vijf dagen nogal "tijd & kosten begrotend". Echter nu ik terugkijk gaat het om veel meer dan fysieke interventies bij agressie hantering. Veel aandacht voor vertrouwen/respect in de ander resulteerde in zelfreflectie en openheid. Je grenzen kunnen aangeven in extreme situaties en hierin met een beter inzicht kunnen handelen onder druk. Kortom, deze vijfdaagse cursus zou ik een ieder willen aanbevelen die in zijn/haar werk een bovengemiddeld risico loopt om met agressie geconfronteerd te worden. Emile is hierin als mens en docent een sterke persoonlijkheid die ook bij zijn cursisten de grenzen opzoekt met als doel meer inzicht en vaardigheden te realiseren.

    Lees meer

  • Chantal van de Weerd

    Meerdaagse training gehad. Mooie opbouw, goede afwisseling in theorie en praktijk. En oog voor jou als individu en je mogelijkheden. Humor waar het kan, maar serieus waar nodig. Ervaren trainers die weten waar ze het over hebben!

    Lees meer

  • Karin Langdam

    Emile Daalmeijer is een prima docent met uitstekende didactische kwaliteiten. De Cursus Professioneel Omgaan met Agressie die hij geeft is een toptraining. Binnen de cursus weet Emile een veilig en ontspannen sfeer te scheppen en is er een prettige interactie tussen docent(en) en cursisten. De theorie van de cursus is stevig onderbouwend en maakt bewust. De fixatie- en separatie-technieken die worden aangeleerd en geoefend, zijn heel zorgvuldig, subtiel en ook heel respectvol naar clienten. Absolute aanrader voor een ieder die werkt binnen de (verstandelijk gehandicapten)zorg en mogelijk te maken krijgt met agressie!

    Lees meer

  • Karin Bouman

    In maart 2015 heb ik de vijfdaagse cursus CFB gevolgd verzorgd door Emile. De cursus was boeiend, compleet maar toch compact, en duidelijk. Er is duidelijk veel kennis over de doelgroep. Niet alleen het fysieke deel kreeg de nodige aandacht maar ook onderwerpen als preventie, arbeidsomstandigheden, opvang, wettelijke kaders. Het geheel vanuit een respectvolle houding naar de client en een prettige werksfeer voor de begeleider.

    Lees meer

  • Laura Limper

    Door het volgen van een 3 daagse training Professioneel omgaan met agressie van Emile heb ik de juiste praktische handvatten om te werken met mensen die agressief gedrag vertonen. Doordat ik nu weet hoe ik moet handelen ben ik zelfverzekerd in het contact. Dit is ten gunste van de client-hulpverlenersrelatie. Ik raad de training dan ook zeer aan voor hulpverleners die werken met deze uitdagende doelgroep

    Lees meer

  • Henk van Weeren

    Emile Is kundig en op zoek naar technieken die werken en cliëntvriendelijk zijn. Hij weet de stof goed over te brengen door uitleg en voorbeelden. De trainingen zijn adequaat en goed verzorgd. Emile krijgt van mij een aanbeveling

    Lees meer

  • Contra

    Storm je erop af en druk je de cliënt, patiënt of het kind tegen de muur of op de grond? Maak je gebruik van judo technieken of doe je maar wat? Grijp je al in als iemand tegenover jou flink staat te schelden of lukt het met de kennis die je hebt om de-escalerend te werken om zodoende agressie te voorkomen?

    Lees meer

  • Contra Trainingen

    Storm je erop af en druk je de cliënt, patiënt of het kind tegen de muur of op de grond? Maak je gebruik van judo technieken of doe je maar wat? Grijp je al in als iemand tegenover jou flink staat te schelden of lukt het met de kennis die je hebt om de-escalerend te werken om zodoende agressie te voorkomen?

    Lees meer

Meer informatie aanvragen contact